Kočka jí banány

https://scratch.mit.edu/

Vychází z knihy Coding with scratch TheQuestKids The Quest Kids do coding | In Easy Steps

Úkol Kočka jí banány

Kočka může chodit doprava a doleva, jde vidět, jak chodí.
Na scéně jsou banány, když k nim kočka přijde, tak je sní.

1.1 Nový projekt

1.2 Kočka
1.2.1 Podíváš se na výchozí sprite – kočku
Měla by mít název Postava1
Podívej se na její kostýmy
Přejdi na scénáře

1.2.2 Kočka chodí doprava
V Událostech najdi stisk klávesy – vpravo
Přidej:
V Pohybu nastav směr na 90° = vpravo
V Pohybu dopředu o 10 kroků
Ve Vzhledu další kostým

1.2.3 Kočka chodí doleva
Podle Kočka chodí doprava udělej směr doleva
Pokud ti kočka jde dolů hlavou pokračuj na 1.2.4

1.2.4 Nastavení otáčení po startu programu
V událostech najdi po kliknutí na zelenou vlajku
Přidej:
V Pohybu najdi nastav otáčení vlevo-vpravo

1.2.5 Vyzkoušej, co se stane, když nastavíš otáčení jinak

1.3 Banány
1.3.1 Přidej banány – nový sprite

1.3.2 Umísti ho před kočku

1.3.3 Podívej se, co dělá ukázat

1.3.2 Banán se ukáže a skryje
V událostech najdi po kliknutí na zelenou vlajku
Přidej:
Ve Vzhledu najdi ukaž se
V ovládání najdi dokud nenastane a Z Vnímání doplň dotýkáš se Postava1
Ve Vzhledu najdi skryj se

1.4 Pozadí
Přidej pozadí
Vyber štetec
Převeď do bitmapy
Vyplň modrou
Přidej trávu

Varianty

Zkopíruj banány a přidej je na jiné místo
Přidej jiné jídlo
Použij jiné zvíře místo kočky