Nenasytný pejsek

Cíl

Vytvoř postavu pejska, který se pohybuje v připraveném bludišti.

Pejsek bude sbírat šunky, které se budou náhodně objevovat na 5 předem stanovených místech.

Když pejsek šunku sežere, přičte se mu bod a objeví se někde nová šunka.

Když pejsek dojde na cílové políčko a posbíral aspoň 10 šunek, hra úspěšně končí.

Když je pejsek v cíli a nesdědl dost šunek, tak se nic nestane.

Tipy

  • Šunku zakládejte třeba jako další postavu a nastavte jí druh jídlo.
  • K tomu, aby se postava šunky přesunula na některé z připravených dlaždic, použijte příkaz „Scene/place <postava> on top of random <dlaždice>“
  • Aby postava pejska sežrala postavu šunky, potřebujeme zareagovat na událost, kdy se tyto dvě postavy překrývají.
    K tomu slouží událost „Sprite/on <postava> of kind <druh> overlaps <postava> of kind <druh>“.
  • Nezapomeňte na všechny kroky, které se musí provést, když pejsek šunku sežere (zvýší se mu body, přemístit šunku náhodně, možná zahrát nějaký zvuk).
  • Pro zjištění, jestli můžete pejska pustit do cíle, použijte podmínku „Logic/if <pravda/nepravda> then„.
    Do podmínky dejte porovnávání dvou čísel „Logic/0 = 0„.
    Na místo jedné nuly si zjistíte aktuální body pejska výrazem „Info/score„.

Ukázka